Lediga jobb som Administrativ assistent i Österåker

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Österåker. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Österåker som finns hos arbetsgivaren.

office and construction skills

Ansök    Mar 28    Team Upp AB    Administrativ assistent
Team Upp AB is offering part-time employment for an individual who can help expand the company’s future in a changing job market. JOB DESCRIPTION— recruiting, bookkeeping, and support role in construction projects; as well as leading project development for new phase of company future. Seeking employee trained as teacher who can use teaching skills to expand scope of company. JOB QUALIFICATIONS: Full fluency in written and spoken English and Swedish; avail... Visa mer
Team Upp AB is offering part-time employment for an individual who can help expand the company’s future in a changing job market.
JOB DESCRIPTION— recruiting, bookkeeping, and support role in construction projects; as well as leading project development for new phase of company future. Seeking employee trained as teacher who can use teaching skills to expand scope of company.
JOB QUALIFICATIONS: Full fluency in written and spoken English and Swedish; availability to work short-notice any day of the week; familiarity with Swedish and American building codes; at least 5 years work experience in construction; at least 3 years experience in bookkeeping. Job candidate must be available for travel. Job candidate should have experience in training others in technical tasks. Visa mindre

Administrativ handläggare till Socialförvaltningen

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker. Nu behöver vi en Administrativ handläggare till Enheten för Förvaltningsstöd. Fö... Visa mer
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Nu behöver vi en Administrativ handläggare till Enheten för Förvaltningsstöd. Förvaltningsstöd är Socialförvaltningens centrala stödfunktion och enheten arbetar stöttande, koordinerande och beredande för hela Socialförvaltningen.

På Förvaltningsstöd är vi totalt 25 medarbetare inom olika områden: administrativ handläggning, ekonomi, nämndsadministration, arkivering, avgiftshandläggning, systemförvaltning, sakkunniga, förvaltningsjurist, MAS/MAR, utredare, Bo-team, personligt ombud mfl. Enheten leds av Biträdande Socialdirektör och vi har en god kollegial stämning och arbetar som ett team.

Ditt nya jobb
Som administrativ handläggare arbetar du tillsammans med ett par kollegor med liknande roller där ni tillsammans utgör förvaltningens administrativa kärna för att stötta de andra enheterna. Återkommande arbetsuppgifter kan vara: inhämtande och utlämnande av handlingar till enskild och hantera sekretess i dessa ärenden, registerförfrågningar, posthantering, registreringar i vårt verksamhetssystem Lifecare/procapita, fakturahantering, arkivering och andra administrativa uppgifter. 

Tjänsten innebär ett dagligt och nära samarbete med socialsekreterare, handläggare, verksamhetschef och andra förekommande samarbetspartners både i förvaltningen, kommunen och externt. 


Din profil
Vi söker dig som tycker om att arbeta administrativt och som är van användare av Officeprogrammen. Du har ett gott bemötande, är prestigelös och har både intresse och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att bidra till lösningar. Du behöver ha en god förmåga att administrera och koordinera olika arbetsuppgifter och planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar.

Du har lätt för att samarbeta, hos oss är det viktigt att man är en god kollega som ser sig själv som en länk i kedjan för att dagarna ska flyta på. Vi vill att du har en förmåga att fokusera på rätt saker och vid ändrade omständigheter har du lätt för att anpassa dig och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheter i förändringar. Att tidigare ha arbetat i en politiskt styrd organisation är en merit.

Vi kräver minst gymnasiekompetens. Det är meriterande att du läst till Socialadministratör eller annan utbildning som arbetsgivaren ser som likvärdig. Vi kräver minst 2 års erfarenhet av arbete inom administration. Meriterande om du tidigare har arbetat administrativt inom socialförvaltning. Studier inom socialt arbete/ekonomi eller statsvetenskap samt arkivkunskap är en merit. Krav på datorvana och kunskaper i Officepaketet.

Anställningens omfattning
100%

Anställningsform
Tillsvidare 

Tillträde
snarast möjligt enligt överenskommelse 

Sista ansökningsdag
2023-06-09

 

Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Visa mindre

Processledare (50% tjänst) till Pedagogcentrum i Österåkers kommun

I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot den målbilden har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att fler elever ska nå målet och nå bättre skolresultat. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som också kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och elever ska få arbetsro, uppleva skolmiljöerna som trygga och vara delaktiga i beslut som påverkar deras v... Visa mer
I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot den målbilden har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att fler elever ska nå målet och nå bättre skolresultat. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som också kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och elever ska få arbetsro, uppleva skolmiljöerna som trygga och vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag.

Pedagogcentrum erbjuder stöd, utveckling och inspiration till förskolor och skolor i Österåker i form av fortbildningar som skräddarsydda insatser, specialpedagogisk handledning, föreläsningar, workshops och materialutlåning. Verksamheten vänder sig till pedagoger och skolledare och utformas efter behov och önskemål från målgruppen i nära samverkan med utförarna.

Pedagogcentrums verksamhet syftar till att stärka likvärdigheten mellan enheterna i kommunen, öka enheternas kvalitet och att bidra till att nå målet ”Länets bästa skolkommun”. Pedagogcentrum omvärldsbevakar och sprider dessutom aktuell skolforskning och informerar samt stöttar implementeringsarbetet av nya lagar och riktlinjer. Vill du bidra med dina kunskaper och ditt engagemang i detta viktiga arbete?

Ditt nya jobb

Österåkers kommun söker nu en processledare 50%. Du kommer att arbeta tillsammans med Pedagogcentrums fem utvecklingsledare samt dess chef. Vi sitter i Alceahuset centralt i Åkersberga och ligger organisatoriskt under utbildningsförvaltningen.

I arbetet som processledare ingår att utveckla, förbättra och kvalitetssäkra befintliga och nya processer bland annat runt vår enkät ”Med målen i sikte” (MMiS) samt vårt VFU arbete (verksamhetsförlagd utbildning, arbetet kring handledare och studenter som gör sin praktik i förskolor och skolor i Österåker). Dessutom kommer du att projektleda, vidareutveckla samt vara moderator för Pedagogcentrums årliga pedagogiska kick-off. Vi ser att det är av största vikt att du bygger upp goda, professionella och förtroendefulla relationer med våra utförare. I tjänsten som processledare ingår det en samordnande funktion vid olika projekt samt att vara ett administrativt stöd till utvecklingsledarna.

Arbetsuppgifter:


• Utveckla, förbättra och kvalitetssäkra processer och projekt inom Pedagogcentrum
• Projektleda och vidareutveckla upplevelsen inför, under och efter Pedagogcentrums årliga kick-off
• Förbättra, utvärdera och ordna träffar för studenter och handledare när det gäller VFU
• Söka statsbidrag
• Säkerställa, förbättra och genomföra processen runt enkäten ”Med målen i sikte”
• Bidra i analysarbete kring utvecklingsbehov och vilka insatser som behövs
• Agera moderator när behov av det uppstår
• Skapa goda, professionella och förtroendefulla relationer med utförarna och de vi samarbetar med
• Agera som ett administrativt stöd för enheten

Din profil

Vi söker dig som har utbildning men framförallt erfarenhet av att leda processer och projekt på ett professionellt sätt. Har erfarenhet av att agerat moderator. Du är lösningsfokuserad, målinriktad, empatisk och har dessutom en god administrativ förmåga. Du behöver vara van att arbeta digitalt och med digitala samarbetsplattformar och arbetsverktyg som Outlook, Power Point, OneNote, Teams med flera.

Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer och har erfarenhet av att arbeta tillsammans med olika professioner. Som person är du strukturerad, lyhörd, kreativ och positiv.

Meriterande:


• Erfarenhet av att leda, driva och delta i projekt och processer
• Dokumenterad erfarenhet av projektledning och processledning
• Dokumenterad erfarenhet av att agera moderator även i större sammanhang
• Erfarenhet av processutveckling för kvalitetssäkring och effektivisering
• Erfarenhet av att arbeta med förskola och skola
• Intresse om aktuell forskning när det gäller skola, pedagogik och skolfrågor i stort
• Administrativ hög kompetens
• Hög digital kompetens genom att behärska program som Outlook, Word, Power Point, Teams, Excel, OneNote mm.

Vi kommer även att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.   

Anställningens omfattning

Halvtid

Anställningsform

Tillsvidareanställning. 

Tillträde

1 februari eller enligt överenskommelse. 

Sista ansökningsdag

18 december, intervjuer sker löpande.

Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande. Visa mindre

Administratör sökes omgående

Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av en administrativroll och har en fallenhet för siffror? Nu finns det möjlighet att få arbeta inom ett branscheldande företag och arbeta i en supporterande roll! Tjänsten är ett Konsultuppdrag via Autorekrytering där tanken är att du under en längre period är stationerad hos vår kund. I rollen kommer du främst att stötta upp med administrativa arbetsuppgifter. Bland annat kommer du att räkna på offerter och ta fram ol... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av en administrativroll och har en fallenhet för siffror? Nu finns det möjlighet att få arbeta inom ett branscheldande företag och arbeta i en supporterande roll!

Tjänsten är ett Konsultuppdrag via Autorekrytering där tanken är att du under en längre period är stationerad hos vår kund. I rollen kommer du främst att stötta upp med administrativa arbetsuppgifter. Bland annat kommer du att räkna på offerter och ta fram olika förslag på bilar utefter behov och sammanställa kundrapporter. Utöver det kommer du även uppdatera kundinformation i vårt affärssystem.

Du kommer bli en del av ett team som genomsyras av ett starkt engagemang, du kommer även få en gedigen onboarding för att på bästa sätt komma in i rollen!



Din Profil
Vi söker dig som är tillgänglig relativt omgående och som har ett stort intresse och engagemang för att sig an en spännande roll! Vi ser gärna att du delar vårt intresse för motorbranschen och bilar. För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av administration och har en fallenhet för siffror. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med offerering och avtalshantering. Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet från bilförsäljning, finans eller leasing. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Som person är du kundorienterad, självgående och en utpräglad lagspelare.

Om företaget
Autorekrytering samarbetar med de främsta generalagenterna, leverantörerna och återförsäljarna inom motorbranschen. Som anställd hos oss får du tillgång till vårt stora nätverk i branschen och får representera en aktör i framkant. Vi får ännu en duktig konsult (Du) och du får nya erfarenheter och värdefulla kontakter. Vi står bakom dig när du är ute på uppdrag – stöttar och peppar dig så att du ska nå nya nivåer i din karriär och i din personliga utveckling.

Placering för tjänsten är strax norr om Stockholm, mer information om tjänsten och företaget ges vid en eventuell intervju!

Kontaktuppgifter
Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig Konsultchef Alida Antonsson, 070- 664 65 81. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därav in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser framemot din ansökan! Visa mindre

Administrativ assistent/kordinator

Vi söker en person som gillar att ha full fart på jobbet och klarar av att vara spindeln i nätet. I arbetsuppgifterna kommer det att ingå: kundkontakt, försäljning, planering av arbeten för personalen, fakturering och att skapa arbetsorder med arbetsplanering. Det innefattar även en del ekonomi. Dock inte ett krav. Vi söker dig som är trofast, positiv samt är duktig på att organisera. Du ska gilla att arbete med människor då det är en stor del av arbetsupp... Visa mer
Vi söker en person som gillar att ha full fart på jobbet och klarar av att vara spindeln i nätet. I arbetsuppgifterna kommer det att ingå: kundkontakt, försäljning, planering av arbeten för personalen, fakturering och att skapa arbetsorder med arbetsplanering. Det innefattar även en del ekonomi. Dock inte ett krav.
Vi söker dig som är trofast, positiv samt är duktig på att organisera. Du ska gilla att arbete med människor då det är en stor del av arbetsuppgifterna. Det vi kan erbjuda är ett roligt och omväxlande arbete i en fantastisk miljö. Visa mindre

Administratör sökes omgående

Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av en administrativroll och har en fallenhet för siffror? Nu finns det möjlighet att få arbeta inom ett branscheldande företag och arbeta i en supporterande roll! Tjänsten är ett Konsultuppdrag via Autorekrytering där tanken är att du under en längre period är stationerad hos vår kund. I rollen kommer du främst att stötta upp med administrativa arbetsuppgifter. Bland annat kommer du att räkna på offerter och ta fram ol... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av en administrativroll och har en fallenhet för siffror? Nu finns det möjlighet att få arbeta inom ett branscheldande företag och arbeta i en supporterande roll!

Tjänsten är ett Konsultuppdrag via Autorekrytering där tanken är att du under en längre period är stationerad hos vår kund. I rollen kommer du främst att stötta upp med administrativa arbetsuppgifter. Bland annat kommer du att räkna på offerter och ta fram olika förslag på bilar utefter behov och sammanställa kundrapporter. Utöver det kommer du även uppdatera kundinformation i vårt affärssystem.

Du kommer bli en del av ett team som genomsyras av ett starkt engagemang, du kommer även få en gedigen onboarding för att på bästa sätt komma in i rollen!



Din Profil
Vi söker dig som är tillgänglig relativt omgående och som har ett stort intresse och engagemang för att sig an en spännande roll! Vi ser gärna att du delar vårt intresse för motorbranschen och bilar. För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av administration och har en fallenhet för siffror. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med offerering och avtalshantering. Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet från bilförsäljning, finans eller leasing. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Som person är du kundorienterad, självgående och en utpräglad lagspelare.

Om företaget
Autorekrytering samarbetar med de främsta generalagenterna, leverantörerna och återförsäljarna inom motorbranschen. Som anställd hos oss får du tillgång till vårt stora nätverk i branschen och får representera en aktör i framkant. Vi får ännu en duktig konsult (Du) och du får nya erfarenheter och värdefulla kontakter. Vi står bakom dig när du är ute på uppdrag – stöttar och peppar dig så att du ska nå nya nivåer i din karriär och i din personliga utveckling.

Placering för tjänsten är strax norr om Stockholm, mer information om tjänsten och företaget ges vid en eventuell intervju!

Kontaktuppgifter
Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig Konsultchef Alida Antonsson, 070- 664 65 81. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därav in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser framemot din ansökan! Visa mindre

Driven ekonomiadministratör sökes med start omgående

Ansök    Maj 15    YWC Service AB    Administrativ assistent
Är du en driven person med erfarenhet av de administrativa arbetsuppgifterna och ett intresse för ekonomi? Tycker du om att ta egna initiativ och har ett noggrant arbetssätt? Då ska du söka tjänsten som ekonomiadministratör hos oss på YWC-Service AB. Om oss Vi är ett litet personligt städ- och flyttföretag som utgår ifrån Åkersberga men med kunder i hela Stockholms Län. Vi har mycket goda relationer till våra kunder och våra ambitioner är trygghet, kvalite... Visa mer
Är du en driven person med erfarenhet av de administrativa arbetsuppgifterna och ett intresse för ekonomi? Tycker du om att ta egna initiativ och har ett noggrant arbetssätt? Då ska du söka tjänsten som ekonomiadministratör hos oss på YWC-Service AB.
Om oss
Vi är ett litet personligt städ- och flyttföretag som utgår ifrån Åkersberga men med kunder i hela Stockholms Län. Vi har mycket goda relationer till våra kunder och våra ambitioner är trygghet, kvalitet och omtanke. Tillsammans med våra medarbetare är vi ett glatt team som alltid är lyhörda för kundens behov och önskemål!


Om tjänsten
Tjänsten som ekonomiadministratör hos oss är en ganska bred roll och du sitter på ett ljust och fräscht kontor i Åkersberga tillsammans med VD.
I dina dagliga arbetsuppgifter ingår bland annat fakturering till kunder samt bokföring av kundfakturor, inkommande leverantörsfakturor och ansökningar om avdrag. Du har en daglig kontakt med både anställda och kunder och sköter bokningar genom vårt bokningssystem. Förutom det sköter du våra sociala kanaler och ser till att dessa hålls uppdaterade. Du ska även vara flexibel och kunna underlätta för anställda som är ute på jobb hela dagarna. Det kan exempelvis innebära att du ser till att material alltid finns tillgängligt.


Din profil
Vi ser gärna att du som person är lättlärt och som tycker om att vara "spindeln i nätet" med varierande arbetsuppgifter. Du ska kunna ta egna initiativ och har ett noggrant samt strukturerat arbetssätt. Du trivs i en miljö där du ska kunna hålla många bollar i luften och vara flexibel.
Det är meriterande om du:
Har tidigare arbetslivserfarenhet av administration och ekonomi.
Har erfarenhet av Office-paketet.
Har erfarenhet av VISMA.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.



Tjänsten är på 75% till att börja med och med start omgående. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Visa mindre

Administrativ handläggare till socialförvaltningen

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker. Nu behöver vi en ny kollega som vill arbeta med oss som administrativ handläggar... Visa mer
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Nu behöver vi en ny kollega som vill arbeta med oss som administrativ handläggare. Är du en person som trivs med att hålla ordning och som vill arbeta med digital administration. Då kan detta vara ett arbete för dig! Vi arbetar på ett professionellt och serviceinriktat sätt, vi värnar om våra medarbetare och medborgare. Som administratör på Socialförvaltningen erbjuds du ett flexibelt jobb med stor variation.

Hos oss på enheten för förvaltningsstöd arbetar nitton medarbetare inom olika områden: administrativ handläggning, ekonomi, nämndsadministration, arkivering, avgiftshandläggning, utredningar, systemförvaltning, mm. Vi har en god teamkänsla och vi värnar om vår psykosociala arbetsmiljö. Vi hoppas att du tillsammans med oss ska kunna vara en del av verksamhetens fortsatta utveckling.

Ditt nya jobb


Du kommer att vara förvaltningens administrativa nav och stödja de andra enheterna i deras arbete. Återkommande arbetsuppgifter kan vara: inhämtande och utlämnande av handlingar till enskild och hantera sekretess i dessa ärenden, registerförfrågningar, posthantering, registreringar i vårt verksamhetssystem Lifecare/procapita, fakturahantering, arkivering och andra administrativa uppgifter. 

Rollen ställer höga krav på flexibilitet, eget initiativ och förmåga att självständigt kunna strukturera, prioritera och organisera arbetet. Det är viktigt att ha ordning och reda och att du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för dina uppgifter och driva dina processer vidare. Tjänsten innebär ett dagligt och nära samarbete med socialsekreterare, handläggare, verksamhetschef och andra förekommande samarbetspartners både i förvaltningen, kommunen och externt.

Din profil

Vi söker dig som tycker om att arbeta administrativt och som är van användare av Officeprogrammen. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och har både intresse och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att bidra till lösningar. Du behöver ha en god förmåga att administrera och koordinera olika arbetsuppgifter och planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar.

Du arbetar bra med andra och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt och har förmåga att fokusera på rätt saker. Vid ändrade omständigheter har du lätt för att anpassa dig och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheter i förändringar. Att tidigare ha arbetat i en politiskt styrd organisation är en merit.

Vi kräver minst gymnasiekompetens. Det är meriterande att du läst till Socialadministratör eller annan utbildning som arbetsgivaren ser som likvärdig. Vi kräver minst 2 års erfarenhet av arbete inom administration. Meriterande om du tidigare har arbetata administrativt inom socialförvaltning. Studier inom socialtarbete/ekonomi eller statsvetenskap samt arkivkunskap är en merit. Krav på datorvana och kunskaper i Officepaketet.

Anställningens omfattning

 100%

Anställningsform

 Vikariat 2022-05-15 till 2023-08-31 (eventuell möjlighet till förlängning)

Tillträde

 2022-05-15 eller enligt överenskommelse 

Sista ansökningsdag

2022-03-14

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande. Visa mindre

Administratör sökes omgående

Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av en administrativroll och har en fallenhet för siffror? Nu finns det möjlighet att få arbeta inom ett branscheldande företag och arbeta i en supporterande roll! Tjänsten är ett Konsultuppdrag via Autorekrytering där tanken är att du under en längre period är stationerad hos vår kund. I rollen kommer du främst att stötta upp med administrativa arbetsuppgifter. Bland annat kommer du att räkna på offerter och ta fram ol... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av en administrativroll och har en fallenhet för siffror? Nu finns det möjlighet att få arbeta inom ett branscheldande företag och arbeta i en supporterande roll!

Tjänsten är ett Konsultuppdrag via Autorekrytering där tanken är att du under en längre period är stationerad hos vår kund. I rollen kommer du främst att stötta upp med administrativa arbetsuppgifter. Bland annat kommer du att räkna på offerter och ta fram olika förslag på bilar utefter behov och sammanställa kundrapporter. Utöver det kommer du även uppdatera kundinformation i vårt affärssystem.

Du kommer bli en del av ett team som genomsyras av ett starkt engagemang, du kommer även få en gedigen onboarding för att på bästa sätt komma in i rollen!



Din Profil
Vi söker dig som är tillgänglig relativt omgående och som har ett stort intresse och engagemang för att sig an en spännande roll! Vi ser gärna att du delar vårt intresse för motorbranschen och bilar. För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av administration och har en fallenhet för siffror. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med offerering och avtalshantering. Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet från bilförsäljning, finans eller leasing. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Som person är du kundorienterad, självgående och en utpräglad lagspelare.

Om företaget
Autorekrytering samarbetar med de främsta generalagenterna, leverantörerna och återförsäljarna inom motorbranschen. Som anställd hos oss får du tillgång till vårt stora nätverk i branschen och får representera en aktör i framkant. Vi får ännu en duktig konsult (Du) och du får nya erfarenheter och värdefulla kontakter. Vi står bakom dig när du är ute på uppdrag – stöttar och peppar dig så att du ska nå nya nivåer i din karriär och i din personliga utveckling.

Placering för tjänsten är strax norr om Stockholm, mer information om tjänsten och företaget ges vid en eventuell intervju!

Kontaktuppgifter
Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig Konsultchef Alida Antonsson, 070- 664 65 81. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därav in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser framemot din ansökan! Visa mindre

Kanslist till Eastcoast Cheerleaders (deltid)

Kanslist till Eastcoast Cheerleaders Föreningen Eastcoast Cheerleaders söker en person som kan sköta administrativa uppgifter i föreningen med fokus på fakturering och sponsring. Arbetet sker delvis hemifrån och delvis i Eastcoast Cheerleaders hemma sporthall i Åkersberga. I din roll är du föreningens ansikte utåt framförallt mot företag i syfte att söka sponsorer. Arbetsuppgifter: Betala föreningens fakturor Sköta föreningens ekonomi och budget Söka bidra... Visa mer
Kanslist till Eastcoast Cheerleaders
Föreningen Eastcoast Cheerleaders söker en person som kan sköta administrativa uppgifter i föreningen med fokus på fakturering och sponsring. Arbetet sker delvis hemifrån och delvis i Eastcoast Cheerleaders hemma sporthall i Åkersberga.
I din roll är du föreningens ansikte utåt framförallt mot företag i syfte att söka sponsorer.
Arbetsuppgifter:
Betala föreningens fakturor
Sköta föreningens ekonomi och budget
Söka bidrag, projektmedel, sponsoravtal
Hålla medlemsregistren uppdaterade och göra föreningsutskick

Om dig:
Vi tror att du i grund och botten är en föreningsmänniska som vet vad som krävs för att en ideell förening skall fungera. Krav är att du kan fakturera din tid och att du är bosatt i Stockholm Norrort. Du har god erfarenhet av fakturering och bokföring och är van att jobba med sponsring. Vidare behärskar du svenska i tal och skrift och har god datorvana. Som person är du noggrann, serviceinriktad och kommunikativ och har lätt för att samarbeta.
Tjänsten är på 25% initialt, under perioden oktober 2021- juni 2022. För en förlängning efter säsongen och utökad arbetstid förutsätts att du är lyckosam i att dra in intäkter till föreningen.
Välkommen med din ansökan, inklusive löneanspråk till: [email protected] Visa mindre

Vikarierande administratör 50% på Utbildningsförvaltningen

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker. Utbildningsförvaltningen arbetar på uppdrag av Förskole- och grundskolenämnden s... Visa mer
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Utbildningsförvaltningen arbetar på uppdrag av Förskole- och grundskolenämnden samt Gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden. Nämnderna följer kontinuerligt upp och utvärderar skolverksamhet som utförs av både fristående och kommunala huvudmän. Förvaltningen agerar hemkommun och ansvarar bland annat för resursfördelning, kvalitetsuppföljning, information samt vissa myndighetsbeslut.

Utbildningsförvaltningen driver även tre operativa verksamheter med fokus på stöd och utveckling, Pedagogcentrum, det kommunala aktivitetsansvaret (KAA) och Ungdomsmottagningen.

Vi söker dig som vill arbeta administrativt i våra verksamhets- och ekonomisystem, allt i syfte att skapa värde till verksamheter från förskola upp till vuxenutbildning.

Ditt nya jobb
Tjänsten innebär att arbeta i Utbildningsförvaltningens grundläggande verksamhetssystem med bäring på resursfördelning samt medborgar- och utförarservice. Uppdraget innefattar även viss handläggning i förvaltningens centrala administrativa processer. Du kommer att arbeta i nära samarbete med ordinarie systemsamordnare men även i ett team av sakkunniga, handläggare samt controller.

Din profil


• Relevant högskoleutbildning
• Erfarenhet av att administrera och förvalta komplexa datasystem inom utbildningssektorn
• Dokumenterad erfarenhet av ekonomiadministration
• God systemförståelse och ett stort intresse för teknikens möjligheter och funktion

Vi söker en noggrann problemlösare med hög arbetskapacitet som har kunskaper om utbildningsverksamhet. Du ska se möjligheter istället för hinder och prestigelöst och omsorgsfullt arbeta till stöd för och tillsammans med utförare, invånare och kollegor. Rollen kräver god samarbets- och utvecklingsförmåga, hög arbetskapacitet- och moral, samt ett empatiskt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du är trygg och stabil och har förmåga att skapa god struktur och tydliga rutiner.

Anställningens omfattning


50%

Tillträde


Snarast efter överenskommelse

Sista ansökningsdag


20 september, intervjuer kan komma att ske löpande. 

Anställningsform


Vikariat, initialt tom sista december 2021 med möjlighet till förlängning.

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.

 

Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande. Visa mindre

Bemanningsassistent till kommunens bemanningsenhet

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.   PF bemanning är kommunens bemanningsenhet som bemannar ut korttidsfrånvaro in... Visa mer
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

 

PF bemanning är kommunens bemanningsenhet som bemannar ut korttidsfrånvaro inom våra förskolor, skolor, fritidshem samt inom vård och omsorg.

Ditt nya jobb


Vi söker nu dig som kommer vara spindeln i nätet och arbeta med att bemanna ut vikarier till kommunens olika verksamheter.

Arbetsuppgifterna består av; Bemanning, att kontera våra vikarier på rätt verksamhet i vårt system e-companion, S/B.  Arbetet innebär även att du ska intervjua  nya vikarier löpande och att anställa samt ta relevanta bakgrundskontroller.  Arbetet kommer även att kunna bestå av att bygga scheman till våra verksamheter samt granskning/kontering av fakturor i vårt system Unit4.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med bemanning inom vård och omsorg samt förskola/skola.
För att lyckas i din roll behöver du klara av ett högt tempo, snabba svängningar samt vara lyhörd inför den beställning du får.

Det är viktigt att kunna förmedla ett lugn trots att det är mycket på en gång.
Du ska ha erfarenhet av att ha arbetat med vårt digitala bemanningssystem schema/bemanning och även systemet e-companion samt unit4.

Du behöver också ha kunskap i att bygga scheman i detta system. Vi ser gärna att du har en vana inom vård och omsorg samt förskola/skola.
Lyhördhet samt flexibilitet är viktiga egenskaper samt att vara förändringsbenägen då det händer mycket hos oss. Goda kunskaper i exel samt word är meriterande.

För att lyckas som bemanningsassistent behöver du behärska svenska i tal och skrift.
 

Anställningens omfattning

 Heltid, Måndag till fredag

Anställningsform

 Tillsvidare

Tillträde

 Efter överenskommelse

Sista ansökningsdag

3 januari 2022

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på hemsidan.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande. Visa mindre

Bygglovkoordinator

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker. Vill du utveckas och utveckla bygglovenheten i Österåker? Ditt nya jobb På byg... Visa mer
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Vill du utveckas och utveckla bygglovenheten i Österåker?

Ditt nya jobb

På bygglovenheten i Österåkers kommun söker vi dig som vill bli del av vårt team som idag är 14 personer med bred kompetens och med lång erfarenhet. Vi är arkitekter, bygglovhandläggare, tillsynshandläggare, byggnadsinspektörer och administratörer. Vi bidrar alla till en bra sammanhållning och vi trivs tillsammans!

Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete med stort eget ansvar. Rollen är utåtriktad och innebär många kontakter med allmänheten, byggare och konsulter. Du är ofta den första som de som söker kontakt med bygglovenheten får kontakt med. Vi arbetar som ett team med tydlig struktur med rutiner där samsyn är viktigt för att säkerställa en enhetlig hantering.

I rollen som bygglovkoordinator kommer du, i nära samarbete med bygglovhandläggare, byggnadsinspektörer och tillsynshandläggare, arbeta med varierade administrativa uppgifter under hela bygglovsprocessen.

I arbetsuppgifterna ingår att diarieföra och registrera ärenden och handlingar i verksamhetssystemet ByggR, ge service och information till medborgare via telefon och e-post, att kommunicera med sökande och deras grannar, samt att arbeta med vår verksamhetsutveckling.

Vi har kommit långt i vårt digitala arbete och nästan all hantering sker digitalt utifrån mallar.

Din profil

Vi söker dig som är en driven och serviceinriktad administratör som har kunskap och intresse av plan- och bygglagen. Du har tidigare erfarenhet som bygglovkoordinator eller motsvarande. 

Tjänsten passar dig som är intresserad av människor och tycker om att ha många bollar i luften. Du trivs i en varierad vardag där du hanterar en mängd olika ärenden.

Arbetsuppgifterna ställer höga krav på god och tydlig svenska i både tal och skrift. Du kommunicerar med omdöme och tydlighet. Du är strukturerad, ser vad som behöver prioriteras och slutför det som påbörjats.

Den vi söker har god samarbetsförmåga, är engagerad och intresserad av att utvecklas i sitt arbete. 

Vi handlägger ärenden i ärendehanteringssystemet ByggR, varför erfarenhet av systemet är meriterande, även erfarenhet av verksamhetsutveckling är meriterande.

Våra medarbetare har stort eget ansvar för sitt arbete och sin arbetstid. För att kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid, så erbjuds du bland annat flextid, friskvårdsbidrag och friskvårdstid. Det finns också möjlighet att växla semesterdagstillägg till ledig tid.

Anställningens omfattning

Heltid

Anställningsform

Fast anställning

Tillträde

Enligt övernskommelse

Sista ansökningsdag

2021-06-16

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande. Visa mindre

Administratör / Kontors sekreterare, perfekt extrajobb vid sidan av studier

Ansök    Jul 19    Fair Marin AB    Administrativ assistent
Vi söker nu en administrativ assistent till vårt kontor i Österåker. Vi är ett båtförmedlingsföretag där du kommer att ansvara för annonsering av objekt samt övrig marknadsföring. I och med att försäljning av båtar är en del av vårt dagliga arbete ser vi med fördel att du har ett visst båtintresse. Då du ansvarar för att fota och marknadsföra våra försäljningsobjekt. Men arbetsuppgifterna är av varierande karaktär och en stor del av arbetet innebär att var... Visa mer
Vi söker nu en administrativ assistent till vårt kontor i Österåker.
Vi är ett båtförmedlingsföretag där du kommer att ansvara för annonsering av objekt samt övrig marknadsföring. I och med att försäljning av båtar är en del av vårt dagliga arbete ser vi med fördel att du har ett visst båtintresse. Då du ansvarar för att fota och marknadsföra våra försäljningsobjekt. Men arbetsuppgifterna är av varierande karaktär och en stor del av arbetet innebär att vara ett chefsstöd och ekonomisk assistent till våra medarbetare.
Du måste ha förmågan att kunna ha många bollar i luften utan att ge avkall på vare sig noggrannhet eller struktur i arbetet. Vi är ett litet företag och du ska därmed inte vara rädd för att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs.
Arbetet är perfekt vid sidan av studier då vi gärna anpassar oss efter eventuella föreläsningar eller tentor.
2-3 dagar i veckan samt heltid under sommarmånaderna.
Tillträde omgående. Visa mindre

Bygglovkoordinator

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker. Vill du utveckas och utveckla bygglovenheten i Österåker? Ditt nya jobb På byg... Visa mer
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Vill du utveckas och utveckla bygglovenheten i Österåker?

Ditt nya jobb

På bygglovenheten i Österåkers kommun söker vi dig som vill bli del av vårt team som idag är 14 personer med bred kompetens och med lång erfarenhet. Vi är arkitekter, bygglovhandläggare, tillsynshandläggare, byggnadsinspektörer och administratörer. Vi bidrar alla till en bra sammanhållning och vi trivs tillsammans!

Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete med stort eget ansvar. Rollen är utåtriktad och innebär många kontakter med allmänheten, byggare och konsulter. Du är ofta den första som de som söker kontakt med bygglovenheten får kontakt med. Vi arbetar som ett team med tydlig struktur med rutiner där samsyn är viktigt för att säkerställa en enhetlig hantering.

I rollen som bygglovkoordinator kommer du, i nära samarbete med bygglovhandläggare, byggnadsinspektörer och tillsynshandläggare, arbeta med varierade administrativa uppgifter under hela bygglovsprocessen.

I arbetsuppgifterna ingår att diarieföra och registrera ärenden och handlingar i verksamhetssystemet ByggR, ge service och information till medborgare via telefon och e-post, att kommunicera med sökande och deras grannar, samt att arbeta med vår verksamhetsutveckling.

Vi har kommit långt i vårt digitala arbete och nästan all hantering sker digitalt utifrån mallar.

Din profil

Vi söker dig som är en driven och serviceinriktad administratör som har kunskap och intresse av plan- och bygglagen. Du har tidigare erfarenhet som bygglovkoordinator eller motsvarande. 

Tjänsten passar dig som är intresserad av människor och tycker om att ha många bollar i luften. Du trivs i en varierad vardag där du hanterar en mängd olika ärenden.

Arbetsuppgifterna ställer höga krav på god och tydlig svenska i både tal och skrift. Du kommunicerar med omdöme och tydlighet. Du är strukturerad, ser vad som behöver prioriteras och slutför det som påbörjats.

Den vi söker har god samarbetsförmåga, är engagerad och intresserad av att utvecklas i sitt arbete. 

Vi handlägger ärenden i ärendehanteringssystemet ByggR, varför erfarenhet av systemet är meriterande, även erfarenhet av verksamhetsutveckling är meriterande.

Våra medarbetare har stort eget ansvar för sitt arbete och sin arbetstid. För att kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid, så erbjuds du bland annat flextid, friskvårdsbidrag och friskvårdstid. Det finns också möjlighet att växla semesterdagstillägg till ledig tid.

Anställningens omfattning

Heltid

Anställningsform

Fast anställning

Tillträde

Enligt övernskommelse

Sista ansökningsdag

2021-06-16

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande. Visa mindre

Administrativhandläggare till socialförvaltningen

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den allra bästa kvaliteten på den service och de tjänster som vi tillhandahåller. Inom Vård och omsorg arbetar vi systematiskt för att våra kunder själva ska kunna bestämma innehållet i det stöd vi ger. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vå... Visa mer
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den allra bästa kvaliteten på den service och de tjänster som vi tillhandahåller. Inom Vård och omsorg arbetar vi systematiskt för att våra kunder själva ska kunna bestämma innehållet i det stöd vi ger. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Nu behöver vi på Administrativa enheten en ny kollega till vår engagerade arbetsgrupp. Är du intresserad av ett administrativt arbete där du får bidra till vårt viktiga uppdrag med att stötta Socialförvaltningens enheter? Då kan detta vara ett arbete för dig! Vi arbetar på ett professionellt och serviceinriktat sätt, vi värnar om våra medarbetare och medborgare. Som administratör på Socialförvaltningens administrativa enhet erbjuds du ett flexibelt jobb med stor variation. Socialförvaltningen är organiserad i åtta enheter samt en administrativ enhet.

Hos oss inom administrationen arbetar fjorton medarbetare inom olika områden: adminisrativ handläggning, ekonomi, nämndsadministration, arkivering, avgiftshandläggning, återsökning, systemförvaltning, mm. Vi har en god teamkänsla och vi värnar om vår psykosociala arbetsmiljö. Vi hoppas att du tillsammans med oss ska kunna vara en del av det administrativa stödet för verksamhetens fortsatta utveckling. 

Ditt nya jobb


Du kommer att vara förvaltningens administrativa nav och stödja de andra enheterna i deras arbete. Återkommande arbetuppgifter kan vara: inhämtande och utlämnande av handlingar till enskild och hantera sekretess i dessa ärenden, registerförfrågningar, posthantering, registreringar i vårt verksamhetssystem procapita, fakturahanteringa, arkivering och hantering av akter. Områden som också kan komma ifråga är att fungera som back-up till nämndssekreteraren samt e-arkivering.

Rollen ställer höga krav på flexibilitet, eget initiativ och förmåga att självständigt kunna strukturera, prioritera och organisera arbetet. Det är viktigt att ha ordning och reda och att du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva dina processer vidare. Tjänsten innebär ett dagligt och nära samarbete med socialsekreterare, handläggare, verksamhetschef och andra förekommande samarbetspartners både i förvaltningen, kommunen och externt.

Din profil

 

Vi söker dig som planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du är tillmötesgående i ditt bemötande och har både intresse och förmåga att hjälpa andra samt anstränger dig för att bidra till lösningar. Du behöver ha en god förmåga att administrera och koordinera olika arbetsuppgifter. samt vara uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. 

Du arbetar bra med andra och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt och har förmåga att fokusera på rätt saker. Vid ändrade omständigheter har du lätt för att anpassa dig och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheter i förändringar.  

Kravprofil:


• Minst gymnasieutbildning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Tidigare erfarenhet från arbete inom socialförvaltning är ett krav
• Goda kunskaper i Excel och Word

Det är meriterande om du har kunskaper i procapita och agresso samt tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation, har arbetat som nämndssekreterare eller har utbildning inom akivkunskap och kännedom om e-arkivering.

 

 

Anställningens omfattning 

100%

 

Anställningsform

 Tillsvidareanställning

Tillträde

Snarast efter överenskommelse

 

Sista ansökningsdag 2020-02-15

 

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen.

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande. Visa mindre

Planeringsledare sökes till Vårt växande företag

Välkommen till familjeföretaget Allegio Omsorg! Vi erbjuder omsorg och service till våra kunder genom biståndsbeslut eller som en RUT-tjänst. Utifrån kundens behov ser vi till att tillsammans utforma en trygg tjänst, som är anpassad utifrån behov och önskemål. Vi arbetar aktivt med kontaktmannaskap och för att tillgodose behov och rutiner hos våra kunder, på bästa möjliga sätt, prioriterar vi små arbetsgrupper med god kontinuitet. Vi har ett eget kvalitets... Visa mer
Välkommen till familjeföretaget Allegio Omsorg!
Vi erbjuder omsorg och service till våra kunder genom biståndsbeslut eller som en RUT-tjänst. Utifrån kundens behov ser vi till att tillsammans utforma en trygg tjänst, som är anpassad utifrån behov och önskemål. Vi arbetar aktivt med kontaktmannaskap och för att tillgodose behov och rutiner hos våra kunder, på bästa möjliga sätt, prioriterar vi små arbetsgrupper med god kontinuitet. Vi har ett eget kvalitetsledningssystem och arbetar systematiskt med kvalitetssäkring i verksamheten – vi kan alltid bli bättre.
Idag har företaget över 200 anställda undersköterskor, vårdbiträden och städare. Vi har specialkompetens inom demens och palliativ vård. Namnet Allegio kommer från latinets Legio som betyder ”utvalt manskap” – det är utifrån den devisen vi arbetar: vi vet att vi erbjuder den bästa tjänsten när vi också har den bästa och mest engagerade personalen!
Vad innebär tjänsten?
Vi har vårt nuvarande kontor i Österåker men finns även valbara from slutet av Mars i Täby.
Vi söker en planeringsledare mån-fre på 100% som ska arbeta både i Österåker och Täby till en början. Det kan även förekomma arbete ute på fält beroende på vad verksamheten kräver.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som brinner för att arbeta med den enskilda individen, att du respekterar våra kunder och ger den absolut bästa servicen i alla lägen.
Körkort är ett krav då du behöver kunna ta dig mellan enheterna smidigt.
Viktigt att du hanterar svenska språket i både tal och skrift samt har datorvana.
Vi arbetar mycket med Office paketet, Epsilon (fd Mobil Omsorg), Medvind, Combine, Lifecare, Intraphone samt Phoniro och ser gärna att du har erfarenhet från några eller fler av dessa.
Välkommen att skicka in din ansökan redan idag om du tycker att detta jobb skulle passa dig! Visa mindre

Driven ekonomiadministratör sökes med start omgående

Ansök    Mar 22    YWC Service AB    Administrativ assistent
Är du en driven person med erfarenhet av de administrativa arbetsuppgifterna och ett intresse för ekonomi? Tycker du om att ta egna initiativ och har ett noggrant arbetssätt? Då ska du söka tjänsten som ekonomiadministratör hos oss å YWC-Service AB. Om oss Vi är ett litet personligt städ- och flyttföretag som utgår ifrån Åkersberga men med kunder i hela Stockholms Län. Vi har mycket goda relationer till våra kunder och våra ambitioner är trygghet, kvalitet... Visa mer
Är du en driven person med erfarenhet av de administrativa arbetsuppgifterna och ett intresse för ekonomi? Tycker du om att ta egna initiativ och har ett noggrant arbetssätt? Då ska du söka tjänsten som ekonomiadministratör hos oss å YWC-Service AB.
Om oss
Vi är ett litet personligt städ- och flyttföretag som utgår ifrån Åkersberga men med kunder i hela Stockholms Län. Vi har mycket goda relationer till våra kunder och våra ambitioner är trygghet, kvalitet och omtanke. Tillsammans med våra medarbetare är vi ett glatt team som alltid är lyhörda för kundens behov och önskemål!


Om tjänsten
Tjänsten som ekonomiadministratör hos oss är en ganska bred roll och du sitter på ett ljust och fräscht kontor i Åkersberga tillsammans med VD.
I dina dagliga arbetsuppgifter ingår bland annat fakturering till kunder samt bokföring av kundfakturor, inkommande leverantörsfakturor och ansökningar om avdrag. Du har en daglig kontakt med både anställda och kunder och sköter bokningar genom vårt bokningssystem. Förutom det sköter du våra sociala kanaler och ser till att dessa hålls uppdaterade. Du ska även vara flexibel och kunna underlätta för anställda som är ute på jobb hela dagarna. Det kan exempelvis innebära att du ser till att material alltid finns tillgängligt.


Din profil
Vi ser gärna att du som person är lättlärt och som tycker om att vara "spindeln i nätet" med varierande arbetsuppgifter. Du ska kunna ta egna initiativ och har ett noggrant samt strukturerat arbetssätt. Du trivs i en miljö där du ska kunna hålla många bollar i luften och vara flexibel.
Det är meriterande om du:
Har tidigare arbetslivserfarenhet av administration och ekonomi.
Har erfarenhet av Office-paketet.
Har erfarenhet av VISMA.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.



Tjänsten är på 75% till att börja med och med start omgående. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Visa mindre

Skoladministratör till Roslags-Kulla och Ljusterö skolor och förskolor

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker. Är du en serviceinriktad administratör som söker en ny utmaning inom skolans vär... Visa mer
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Är du en serviceinriktad administratör som söker en ny utmaning inom skolans värld? Då har vi rollen för dig!

Ljusterö och Roslags-kulla skolor och förskolor samt Ingmarsö pedagogiska omsorg är enheter som alla ligger vackert belägna i skärgårdsnatur. Sammanlagt är vi runt 60 anställda och vi ansvarar för runt 330 barn och elever. Mellan enheterna har vi ett gott samarbete och vi gör mycket tillsammans. Vi har höga trygghetsvärden och en god känsla av gemenskap där "alla känner alla".

Arbetsbeskrivning

Som administratör är du ett stöd för skolledning, personal, elever samt vårdnadshavare och du är en viktig del i den dagliga driften av förskola och skola. Du hanterar varierade elev- och personalärenden och din roll är både flexibel och mångfacetterad. 

I ditt arbete ingår:


• Hantering av lönesystem och personalstatistik
• Administration kring betygssättning och betygskataloger
• Granskning av fakturor, beställningar och inköp
• Fakturahantering i ekonomisystemet Agresso
• Budgetarbete tillsammans med skolledning
• Kontakt med fastighetsägare och hantverkare
• Att göra taxibeställningar

Din huvudsakliga arbetsplats är på Ljusterö skola men ett par dagar i veckan är du tillgänglig på någon av de andra enheterna.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom skola. Du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi. För att lyckas i tjänsten behöver du ha god IT-vana och lätt för att lära dig nya system. Vidare har du god svenska i tal och skrift.

Det är meriterande för tjänsten om du tidigare har arbetat i systemen Agresso, Extens, Dexter eller eCompanion Webb (också kallat Rapportera).

Du tycker om att ge god service och är tillmötesgående i ditt bemötande. Du är lugn och stabil samt kan hantera ett högt arbetstempo i perioder. Du har förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och du planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. 

Då du behöver kunna ta dig mellan våra enheter krävs körkort och tillgång till bil.

Anställningens omfattning

80-100 %

Anställningsform

Tillsvidare

Tillträde

Efter överenskommelse

Sista ansökningsdag

2020-03-04

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. 

Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande. Visa mindre

Receptionist med patientkassavana/kunskap sökes till Aleris allmänpsykiatri

En del av Aleris Psykiatri AB. Nu söker vi extrahjälp i vår reception på vår allmänpsykiatriska mottagning i Åkersberga. Du behöver vara van med att möta patienter samt att jobba med patientkassa och övriga patientbokningar inom journalsystemet Take Care. Arbetet är på heltid inom ramen för visstidsanställning, dock med möjlighet till en framtida tillsvidaretjänst. Visstidsanställningen pågår tom 2020-12-31 med möjlighet till förlängning alt övergång ... Visa mer
En del av Aleris Psykiatri AB.

Nu söker vi extrahjälp i vår reception på vår allmänpsykiatriska mottagning i Åkersberga. Du behöver vara van med att möta patienter samt att jobba med patientkassa och övriga patientbokningar inom journalsystemet Take Care.

Arbetet är på heltid inom ramen för visstidsanställning, dock med möjlighet till en framtida tillsvidaretjänst.

Visstidsanställningen pågår tom 2020-12-31 med möjlighet till förlängning alt övergång till en tillsvidareanställning.

Meriterande kunskaper är om du har vana med att möta patienter inom psykiatrisk vård. Visa mindre

Administrativ assistent

Välkommen till Modern Avlopp & Vattenteknik i Skärgården AB Vi söker dig som är full av energi och längtar efter en arbetsplats med utmaningar! Du är en teamspelare som är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och noggrann. Du likt som oss tycker att styrkan sitter i detaljerna. Du trivs med att ha mycket att göra och gillar att ha ett varierande arbete och att vara flexibel. Du kan hantera flertalet olika uppgifter och har hög stresstålighet. I denna roll ... Visa mer
Välkommen till Modern Avlopp & Vattenteknik i Skärgården AB


Vi söker dig som är full av energi och längtar efter en arbetsplats med utmaningar! Du är en teamspelare som är serviceinriktad, kvalitetsmedveten och noggrann. Du likt som oss tycker att styrkan sitter i detaljerna. Du trivs med att ha mycket att göra och gillar att ha ett varierande arbete och att vara flexibel. Du kan hantera flertalet olika uppgifter och har hög stresstålighet. I denna roll kommer du att assistera våra säljare samt den administrativa personalen. Du kommer få underhålla och uppdatera våra sociala medier, marknadsföring, boka mässor, åka på kundbesök etc. Den ena dagen kommer knappast att vara den andra lik.


ARBETSUPPGIFTER
Du assisterar vår administrativa. personal samt säljare i deras dagliga arbete.
Företagets Sociala Medier
Marknadsföring
Kundbesök
Stå på mässor
Ekonomiska delar kan förekomma.
Ge våra kunder excellent service
Ansvara för administrationen kring kontoren.
Köpa in och beställa kontor- och förbrukningsprodukter.
Ansvara för att det är ordning och reda i våra lokaler.
Vara behjälplig vid konferenser, möten och utbildningar.



KVALIFIKATIONER


Bra på att uttrycka dig i både tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet
Stresstålig
Teamspelare
Strukturerad
Goda kunskaper med sociala medier



Som person tror vi att du är trygg i dig själv och har en personlig mognad. Du bör vara öppen för en varierande arbetsvardag och ta egna initiativ i din vardag.
För att trivas i denna befattning skall du tycka om kundkontakt, administrativa uppgifter och ha en känsla för detaljer i alla led.


Anställningen är tillsvidare och inleds med 6 månaders provanställning.
Tjänsten är på heltid vilket motsvarar 40 timmar i veckan.
Kvälls- och helgarbete kan förekomma.


Fast lön enligt överenskommelse
Tillträde enligt överenskommelse


Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!


Vi har kontor både i Norrtälje, Åkersberga & Värmdö!




#jobbjustnu Visa mindre

Plankoordinator till Samhällsbyggnadsförvaltningen

I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker. Vill du hjälpa till att administrera och samordna planprojekt under planprocesse... Visa mer
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.

Vill du hjälpa till att administrera och samordna planprojekt under planprocessen och skapa bra förutsättningar för utvecklingen av en växande, attraktiv och hållbar kommun? Vi söker nu en plankoordinator till samhällsbyggnadsförvaltningens planenhet i Österåkers kommun. 

Inom samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar drygt 100 personer för att utveckla en levande och trygg kommun för alla. Åkersberga är en expansiv del av Stockholmsregionen med en befolkningsutveckling över genomsnittet. Kommunen har nyligen antagit en ny översiktsplan med hög ambition vad gäller hållbar samhällsutveckling samt att förstärka vår identitet som modern stad med småstads- och skärgårdskarakär. Genom medverkan i Sverigeförhandlingen har vi förbundit oss att utveckla nya stadsdelar intill Roslagsbanans stationer samtidigt som Roslagsbanan förlängs in till Stockholms city. Kommunen befinner sig därför i ett intensivt utvecklingsskede och står inför flera stora och spännande stadsbyggnadsprojekt. Planenhetens uppdrag har stor spännvidd och vi arbetar med allt från planering av stora stadsutvecklingsprojekt till planering av bostäder, skolor, infrastruktur etc.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att tillhöra planenheten som idag består av 11 medarbetare som i första hand arbetar med detaljplanering, men också med planprogram, planbesked och utredningar i tidiga skeden. Vi söker nu en plankoordinator som kan hjälpa till att administrera våra komplexa planprojekt under hela planprocessen. Du blir en del av ett härligt sammansvetsat gäng där vi utvecklas och tillsammans skapar ett gott arbetsklimat!

Kvalifikationer

Vi söker dig som är plankoordinator, projektadminstratör eller motsvarande. Du har minst avklarad gymnasieutbildning, gärna högskoleutbildning. Vidare har du minst fem års aktuell erfarenhet av arbete som koordinator eller projektadministratör, gärna inom kommun eller annan myndighet. Du är en van användare av de vanliga Adobe- och Microsoft Office-paketen och datoriserade stödsystem, som till exempel ekonomi- och databasprogram.

Vi ser gärna att du har flerårig dokumenterad yrkeserfarenhet av administrativt projektarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba med planprocessen eller liknande samt erfarenhet av att samordna, koordinera och stödja chefer och projektledare på olika nivåer inom en avdelning, förvaltning, kommun eller myndighet inom samhällsbyggnadsbranschen. Även erfarenhet av att ha arbetat med registratoruppgifter, arkivering och viss projektekonomi är meriterande.

Som person är du strukturerad och du tar gärna på dig arbetsuppgifter av skiftande karaktär. Du är flexibel, tar egna initiativ och har förmågan att leverera resultat i god tid och av god kvalitet. Vidare är du noggrann och har ordningssinne samt ett stort engagemang för att koordinera, samordna och skapa effektiva rutiner. Du tar eget ansvar och organiserar arbete på ett effektivt sätt.

Du trivs med och stimuleras av att få blanda självständigt arbete med arbete i grupp. Att ha ett bra samarbete med andra och ge god service är en självklarhet för dig och en viktig del av ditt arbete. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi lägger även stor vikt vid din personliga lämplighet.

Anställningens omfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidare

Tillträde

Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

2019-09-06

Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden.

Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. 

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Gå gärna in och läs mer på osteraker.se

Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.

Vi har inför denna rekrytering  tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.


Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande. Visa mindre